Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

QNQ's Qweekbelevenissen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mooie planten man. Wat grappig dat die PP het hardst stinkt, er zit bijna geen bloem aan, dat beloofd wat
    Zijn dat goudsbloemen op het eerste plaatje? Die heb ik ook dit jaar en die zijn nou een keer wel gelukt.
    Zonde van dat mannetje die geen stuifmeel geeft, dat is nooit leuk voor een man en voor jouw ook niet.

    Comment


      Ja, klopt dat zijn Goudsbloemen.
      Goudsbloemen en Afrikaantjes doen het hier altijd wel.
      Ik heb ze ook elk jaar wel ergens staan omdat er makkelijk zaden van te winnen zijn, zo kost dat niks vlaag.jpg
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        Weer een set mooie foto's
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          QQB.2019.07.0089.1101.JPG
          .
          .

          QQB.2019.07.0098.5629.JPG
          .
          .
          .
          .

          Het is wel weer tijd voor een update eh...
          Nu maar even, want dit weekend heb ik weinig tijd daarvoor.

          De plantjes gaan goed, maar het weer vecht terug.
          Ik heb wat stipjes meeldauw op de lager gelegen bladeren van de powerplant.
          Da's wel een beetje jammer, da's precies de grootste nu, maar ook degene die het langst over de bloei doet.
          Hoe het gaat aflopen kunnen we alleen maar afwachten.
          Het weer is in het voordeel van de schimmels. Warm, vochtig, windstil, klef en nat.

          De rest heeft er (nog) geen last van.
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          .

          En dan een heel rijtje foto's :

          QQB.2019.07.0094.1102.JPG QQB.2019.07.0091.1826.JPG

          Grappig, een groene en een paarse Dark Devil.

          QQB.2019.07.0093.2729.JPG QQB.2019.07.0092.2558.JPG

          De Purple Noir is nog helemaal niet purple.
          Die in 11L pot is wel een stuk verder als die in 3L pot.

          QQB.2019.07.0090.1859.JPG QQB.2019.07.0095.3703.JPG

          Ik heb de Fruitcake stiekem overgepot in een 11L pot omdat de grond kleddernat was geregend en opdrogen duurde te lang naar m'n zin.

          Nieuwe kinderen : Suzy Q en de Aqbar.
          Eigen werk, regulier.
          Heel pril, die kunnen allemaal nog wel doodregenen ofzo.\

          QQB.2019.07.0097.4142.JPG QQB.2019.07.0096.3944.JPG


          Gerrit de postduif kijkt goedkeurend neer op het gepeupel.

          QQB.2019.07.0099.0755.JPG



          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ach, een vliegtuug! Op naar de killing fields,q?

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            nice pics!

          Qnq ze staan mooi man. Ik zet ze rap binnen in de veranda als het regent

          Comment


            Roekoe zou er wel eentje durven uitpikken zo te zien.
            Kan je geen neem gebruiken voor je meeldauw?
            Ciao

            Comment


            - Meeldauw --- Witziekte -- bestrijden -

            Protecta bicarbonaat en zwarte zeep: De combinatie van bicarbonaat en zwarte zeep
            is ideaal om echte meeldauw te voorkomen en bestrijden bij groente-, fruit- en sierteelt.
            DCM Ortie-Protect: Ortie-Protect is een concentraat van brandnetelgier. Dit is een 100%
            natuurlijk product op basis van brandnetels en versterkt uw planten tegen ziektes zoals
            o.a. valse meeldauw. Het product kan zowel preventief als curatief gebruikt worden.
            Ortie-Protect is ook verkrijgbaar als een gebruiksklare spray.
            Protecta Natura bruine zeep: Met dit concentraat kan je snel en op een 100% biologische
            manier meeldauw verwijderen op planten en bomen. Dit wordt achtergelaten door insecten
            als bladluis, witte vlieg en schildluis en kan leiden tot roetdauwschimmels. Door deze
            schimmels kan de plant moeilijker aan fotosynthese doen waardoor de groei en ontwikkeling
            wordt geremd.
            Fytosave Garden biocide: Een innovatief middel dat de defensiemechanismen van de plant
            activeert waardoor ze bestand wordt tegen witziekte (meeldauw). Kan gebruikt worden bij
            komkommerachtigen, planten uit de nachtschadefamilie (tomaten) en aardbeien.
            Cuprex Garden anti schimmelpap: Dit biologische middel voorkomt kieming van schimmels
            en stopt de verdere aantasting ervan. Bij frequent gebruik is Cuprex Garden ook genezend.
            Compo Bio sulfus spuitzwavel: Spuitzwavel is al vele jaren bekend als een biologisch
            bestrijdingsmiddel tegen witziekte en valse meeldauw. Bij druiven die last hebben van witziekte
            wordt spuitzwavel vaak aangewezen omdat het niet giftig is voor mens of dier en het ook
            preventeif en genezend werkt tegen galmijt. Bio sulfus werkt tevens ook tegen hagelschotziekte
            en schurft.
            DCM Equi Protect: Aftreksel van heermoes heeft een schimmelwerende werking en is dus
            inzetbaar zowel tegen echte als tegen valse meeldauw. Equi Protect is veilig te gebruiken op
            druiven en ander fruit, groenten en sierplanten.





            Remco.
            🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

            👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

            Comment


              Weer een mooie set foto's
              En dit weer is inderdaad helemaal niks, hopelijk wordt het snel weer wat droger!
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


                QQB.2019.07.0101.4151.JPG

                Update 24-07-19
                Is het al zomer ? Ja het is zomer.
                15 minuten geleden is het warmterecord in Nederland gebroken, 39.9 graden.
                Morgen gaat het nog een graad of 3-4-5 hoger worden.


                QQB.2019.07.0102.5803.JPG

                Hoe is het met de PP ?
                Die had wat lichte tekenen van meeldauw vorige week.
                Ik heb haar voorzichtig wat bestuift met lavameel en het lijkt momenteel niet uit te breiden.

                QQB.2019.07.0111.0550.JPG QQB.2019.07.0103.1009.JPG


                De Dark Devils zijn leuke plantjes.
                Gekleurd, als enige deze zomer -tot nu toe-
                Qua resultaat is het niet schokkend. Als je hier jointjes van wil draaien moet je ze minstens in een grote pot kweken.
                Dan worden ze nog niet heel groot dus je hebt er wat meer plantjes van nodig.
                Ze ruiken wel weer super. Overweldigend zwarte-bessen-donker-paars-blueberry


                QQB.2019.07.0112.0638.JPG QQB.2019.07.0117.0842.JPG


                QQB.2019.07.0105.1157.JPG

                De Purple Noirs zijn groen.
                Die naam is eigenlijk een lachertje.
                Prima als je zelf zaden maakt, maar als je een soort Purple Noir noemt, dan verwacht ik die kleur ook.
                Niets van dat alles, ze zijn gewoon groen. Zien er prima uit, ruiken goed, alleen die naam is belachelijk.

                QQB.2019.07.0116.0757.JPG QQB.2019.07.0118.0914.JPG


                QQB.2019.07.0106.1238.JPG QQB.2019.07.0104.1039.JPG


                Fruitcake.
                Very nice, die is nog mooi een stukje gaan groeien en heeft nu hele prille bloei.
                Ze zal nog wel iets doorgroeien komende dagen.

                QQB.2019.07.0115.0724.JPG QQB.2019.07.0107.1304.JPG



                Dan de reguliere eigen soortjes :

                Suzy Q

                QQB.2019.07.0113.4958.JPG QQB.2019.07.0109.2622.JPG



                Aqbar

                QQB.2019.07.0114.5638.JPG QQB.2019.07.0108.2524.JPG


                * de helft van de foto's is met de Iphone gemaakt, en de andere helft met de echte fotomachine.
                Vandaar dat je hier en daar wat kleurverschil ziet.




                Hoeperdepoep...lekker laten gaan zo. Met dit weer gaat het prima.
                Geen zorgen om regen en vocht, het is lekker droog.

                Regenwater krijgen ze allemaal hier.
                Of de ton moet leeg zijn, zoals vorige week, dan krijgen ze water rechtstreeks uit de kraan/tuinslang.
                pH en EC doe ik niks aan en meet ik ook niet.
                Voeding is +/- 2x per week brandnetelgier, en soms een plons groen-bruin water als ik de vijverfilter schoonmaak.

                Dat is ook de reden dat ze wat aan de gele kant zijn.
                Ze drinken veel meer met die hitte, maar ze krijgen niet meer voeding.
                Zo te zien zou dat eigenlijk wel moeten.
                Mja...vette pech, right


                See joe de volgende keer weer.
                Als het weer 2 weken duurt is er waarschijnlijk al wat geknipt ook

                QQB.2019.07.0110.4607.JPG






                Attached Files
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  Ziet er geweldig uit. Mooie bloemen ook.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    Elke keer weer leuk om je kweekavonturen te volgen! De situatie laat het niet toe maar krijg er altijd weer zin van om zelf wat zaad in de grond te stoppen

                    Comment


                      Lekkere tuin

                      Comment


                        Mooi hoor, vooral die Dark Devil, lijkt wel of die in de teer is gedoopt, maar het ruikt waarschijnlijk veel beter dan teer.

                        Comment


                          QQB.2019.08.0122.3010.jpg

                          7 Augustus om precies te zijn.
                          • Zon op 06:10
                          • Zon onder 21:22

                          QQB.2019.08.0138.2235.JPG
                          Wow....eind juli en de kastanjeboom bij de kerk hangt al helemaal vol.

                          We hebben dus 15 uur en 12 minuten gratis en voldoende licht om buiten te kweken, dus waarom niet.

                          Ik had het er bij de vorige update al over, waarschijnlijk gaat er wat geknipt worden.
                          Nou, een paar dagen later was het al zover.

                          De Purple Noirs waren dit jaar de eersten.

                          QQB.2019.08.0136.4107.JPG QQB.2019.08.0137.3856.JPG

                          Dus die zijn allebei geknipft.

                          Een paar dagen later waren ook de Dark Devils aan de beurt.

                          QQB.2019.08.0135.4411.JPG QQB.2019.08.0126.3530.JPG

                          Tja...vele kleintjes maken ook een grote zullen we maar denken eh
                          Het is aan de vroege kant, maar toprot = oogsten in huize Q, als het om autoflowers gaat.

                          Voila.
                          De Powerplant auto huismerk van wietzaadjes.nl is helemaal van de meeldauw af, alleen is ze wel een beetje van de gelige.
                          Er zijn al heel wat fanbladeren gesneuveld, maar er blijft nog wel wat over gelukkig.
                          De hoeveelheid blad hoef je meestal niet over te klagen bij autoflowers

                          QQB.2019.08.0128.2549.JPG QQB.2019.08.0127.3145.JPGQQB.2019.08.0124.3734.JPG QQB.2019.08.0125.3648.JPG QQB.2019.08.0123.3827.JPG

                          Ohja, ik wil het er steeds maar bij schrijven, maar ik vergeet het elke keer.
                          Deze PP is wel de favoriete voortplantingsplek van de vuurwantsen in de buurt.
                          Elke keer als ik langs loop zie ik er meerdere tussen de toppen zitten, ik zal de volgende keer proberen een fotootje te maken, meestal jaag ik ze er meteen uit

                          Wat hebben we nog meer in bloei staan.
                          De Fruitcake autoflower van Seedstockers natuurlijk.
                          Die is even lekker bijgekomen nadat ik haar overgezet heb in 11L

                          QQB.2019.08.0129.2138.JPG QQB.2019.08.0130.1006.JPG

                          Nu gaat het er op aan komen.
                          Is ze een beetje bestand tegen het weer, want ik kan ze niet bij elke bui in de schuur gaan zetten.
                          we gaan het meemaken, tot nu toe valt het absoluut niet tegen.

                          En dan de reguliere, gaat u even zitten ?
                          Check nog even bij de vorige update hoe groot (of klein) ze waren.

                          Nu, twee weken later :

                          De Suzy QQQB.2019.08.0133.5504.JPG QQB.2019.08.0134.5138.JPG

                          Aqbar
                          Met twee in de 11L pot, geslacht nog niet vast te stellen.

                          QQB.2019.08.0131.0416.JPG QQB.2019.08.0132.0026.JPG

                          Ze hadden dus nog wel wat later gezaaid kunnen worden
                          Beide soortjes doen het wel erg goed, zelfs al 9-vingerig blad aanwezig.
                          De stam van de Aqbar (met Afghaan genetica) wordt een stuk dikker dan de Suzy's.
                          Daar zit heel wat groeipotentie in


                          QQB.2019.08.0139.1912.jpg

                          Verse muntthee uit de tuin.
                          Mocro munt. Heb ook alvast 2 potten gedroogd, in de microgolf

                          Dat snoeien aan het begin van het seizoen bevalt me goed.
                          Als de munt ongeveer 5-10cm hoog staat dan komen er van die vieze larven in, muntkeverlarven ?






                          Dusse...begin van het seizoen snoei ik ze weer helemaal kort, tot de grond.
                          En als het daarna weer op komt heb je geen last meer van die larven


                          En hier laat ik het weer bij




                          -----
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                          • Jamzieman
                            Jamzieman commented
                            Editing a comment

                          • Flip Hasjkip
                            Flip Hasjkip commented
                            Editing a comment
                            Dus met geel blad is de plant gevoeliger voor rot, dat is goed om te weten en zou ook een verklaring kunnen zijn van mijn rot de vorige ronde.

                          Nice work man echt mooie tuin.
                          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                          5 lekkere grieten onder de zon

                          Comment

                          Bezig...
                          X